Workshop | oktober | Utrecht
Maak van jouw website bezoekers en klanten fans met een Eerste Klas Klantreis
Je website is veel meer dan een online visitekaartje – zeker als je weet wat er allemaal mogelijk is. In de workshop ‘Eerste Klas Klantreis’ gaan we kijken wat jou website nog meer kan doen voor je website bezoeker en voor jou. Zodat je van website bezoeker een klant maakt, van je klanten fans en tijd wint omdat je klantreis slim, leuk en efficiënt is ingericht.
Je website is de plek waar alles samenkomt
Van je aanbod tot je weggevers, je branding, persoonlijkheid en alles daartussenin. Op een plek waar alles samenkomt is het nog weleens lastig om overzicht te krijgen want – waar begin je?
Wat laat je ze als eerste zien? Waar begeleid je ze naartoe vanaf je homepage? Waar maak je iemand blij mee na het downloaden van een weggever? En hoe zet je je website in voor meer klantbeleving zodat je van bestaande klanten fans maakt?
Dit en meer gaan we samen ontdekken tijdens deze workshop.
Waarom je meer tijd en energie wilt steken in een Eerste Klas Klantreis?
Omdat het vet leuk is. Maar ook omdat:
- Je de kans vergroot dat je van je website bezoeker een klant maakt, omdat je ze op het juiste moment het juiste aanbod laat zien. We gaan ze bijvoorbeeld geen 1-op-1 traject van 5K aanbieden na het downloaden van een gratis E-book dat ze nog moeten lezen.
- Je van bestaande klanten fans maakt met een goed doordachte klantbeleving tijdens en na een samenwerking met jou. En nee, dit doe je niet alleen met relatiegeschenken. Kan ook met goed doordachte acties op je website.
- Je meer tijd wint voor jezelf, omdat je klantreis efficiënt is ingericht en je minder gaat werken met losse systemen (waarvan je altijd het wachtwoord of de link kwijt bent..) en losse PDFjes
Zij hebben al een Eerste Klas Klantreis
Ik heb een duidelijke lijst met dingen die ik kan verbeteren. Wordt vet!
“ [Ik heb geleerd dat] de klantreis eigenlijk overal in terugkomt. Dat er veel dingen (die heel klein en onbenullig lijken) zijn die je kan doen om het de (potentiële) klant makkelijker te maken. De knoppen op mijn website ga ik aanpassen, en alles makkelijker en duidelijker maken voor mijn (potentiële) opdrachtgevers. Ik heb nu een duidelijke lijst met dingen die ik kan verbeteren. Wordt vet!”
Marieke | Ik snap 'M
Ik heb nu vertrouwen dat ik klanten uit mijn website ga halen
“ Ik vond het vooral heel fijn dat ik door de workshop een hele dag de tijd had om met mijn website bezig te zijn. Ik heb echt geleerd hoe ik meer uit mijn website kan halen, hoe ik deze echt voor mij kan laten werken en ik heb er nu heel veel vertrouwen in dat mijn nieuwe website ook gewoon echt klanten op gaat leveren. (wat bij mijn vorige website niet het geval was, oops). ”
Fleur | FleurIsabel
Gaan we doen?
We gaan alles uitpluizen. Van je online aanwezigheid tot je aanbod, weggevers, communicatie tijdens een samenwerking met jou en alles daartussenin. Voor je aanbod en weggevers noteren we kort de doelgroep erbij, dat helpt ons later om te bepalen wat er eerst komt in jouw klantreis.
In de tweede fase van de workshop bepalen we jouw klantreis. Eerst kijken we naar wat je al hebt staan – en zetten we dit in een logische volgorde. Dan gaan we kijken waar er ‘gaten’ vallen, en of systemen of documenten vervangen kunnen worden met een slimme webpagina.
Aan het einde van de workshop heb je een complete klantreis waar je zélf mee aan de slag kunt, en kan je hopelijk opzeggen bij een aantal systeemhouders en wat losse PDF’s in je digitale prullenbak smijten.
En geen zorgen: ik sta niet de hele dag te presenteren. 😉 Er is een mooie afwisseling tussen presenteren, werken aan je klantreis en een uitgebreide lunch!
Praktische info
Trai Works, Utrecht
Bereikbaar met auto & OV
Oktober (datum t.b.d.) 10:00 tot 16:00
Incl. koffie, thee en vegan lunch
Max. 6 deelnemers
Minimaal 3
227,-*
* Excl. BTW
Dit is zeker wat voor jou als:
- Je meer wilt maken van je website dan een visitekaartje.
- Je het origineler wilt aanpakken dan de rest.
- Je al een website hebt of binnenkort aan de slag gaat met je website.
- Je in een fase zit waarin je keihard werkt AAN je bedrijf.
- Je al een helder aanbod hebt, en weet aan wie je dit het liefste verkoopt.
- Je zelf handig bent met je website, of bereid bent om dit uit te besteden.
- Je houdt van gezelligheid en een lekkere vegan lunch.
Die Eerste Klas Klantreis maak je samen met mij
Liesje, (klant)reislustig webdesigner
Na 2 jaar ondernemen was ik het spuugzat. Voor alles wat ik wilde maken voor een toffe klantreis had ik volgens alle ‘ondernemerstips op het internet’ een apart systeem nodig en waren er allerlei regels.
- Weggever maken? Maak een leadpagina met Convertkit, en verwijs ze daarna gelijk door naar je allerduurste aanbod.
- Onboarding document voor klanten? Regel je maar met een PDF in Canva.
- Review opvragen? Doe je met Google Forms met dit vragenlijst format.
Mijn klantreis was suf, niet on-brand, klopte van geen kanten, kostte me veel tijd en ik was altijd alles kwijt. Tot ik me besefte dat ik webdesigner ben en dondersgoed weet hoeveel je gewoon kunt fixen met je website. 😛
Inmiddels heb ik al meer dan 40 ondernemers geholpen aan een toffe website met een heerlijke klantreis, en hoop ik nog veel meer ondernemers te helpen met deze workshop.
Fijn om met een persoonlijk actieplan naar huis te gaan
” De workshop zat echt heel goed in elkaar. Van de presentatie zelf, tot aan de locatie, tot aan de lunch: overal was tot in de puntjes aan gedacht. Het was echt een heel compleet en duidelijk verhaal. De workshop is laagdrempelig en super interactief. Daarnaast was het heel fijn om aan het eind van de dag naar huis te gaan met een persoonlijk actieplan om alles wat we tijdens de workshop leerde meteen uit te kunnen voeren. Ik ben ‘s avonds toen ik thuis kwam dan ook direct achter mijn laptop gaan zitten om verder te werken aan mijn website. ”
Fleur | FleurIsabel
Wat zeg je ervan. Zie ik je daar?
De workshop ‘Eerste Klas Klantreis’ is in oktober 2024 bij Trai Works in Utrecht, inclusief heerlijke vegan lunch, koffie en thee. De prijs voor de workshop is 227,- excl.
Vul het formulier in, dan ben je de eerste die het weet als de definitieve datum van de workshop bekend is. Hopelijk tot dan!
Dit was ‘m mensen. Vragen?
Ik doe nog niet veel met de klantreis, is deze workshop dan wat voor mij?
Jazeker! Als je meer wilt gaan doen met je klantreis voor nieuwe klanten en bestaande klanten is dit juist een hele goede workshop. Juist wel fijn om het gelijk aan te pakken, dan kan je de fase met alle losse PDF’s en systemen waar je het wachtwoord van kwijt bent overslaan. 😛
Hoe bereikbaar is de locatie?
Parkeren is de eerste 2 uur gratis. Daarna is het betaald parkeren in de straat of een parkeergarage.
De locatie is op loopafstand van treinstation Leidsche Rijn (7 minuten volgens maps), en de bus 2 tot 10 minuten (afhankelijk van welke bus je pakt).
Je fiets kan je voor de deur kwijt.
Ik kan niet in oktober, wat nu?
Aaah jammer! Kans bestaat dat ik ‘m nog een keer ga geven. Mail me op info@liesjedigital.nl, ben je de eerste die het weet als de volgende workshop plaatsvindt.
Heb je voorbeelden van een klantreis?
Jazeker. Ik nam er een podcast over op. Heb je een kwartiertje?
Voor wie is de workshop precies?
De workshop is geschikt voor dienstverlenende ondernemers die al een website hebben, of hier binnenkort mee aan de slag gaan. De workshop is niet geschikt voor webshop eigenaren, daar ligt mijn expertise helaas niet.
Kan ik mijn dieetwensen aangeven?
Natuurlijk. De lunch is vegan, mocht je andere voorkeuren hebben kan je me na de boeking even mailen op info@liesjedigital.nl. Een carnivorenmaaltijd is niet mogelijk. 😛
Is dit hetzelfde als de Content Kompas Sessie?
De inhoud van deze workshop is voor een groot deel te vergelijken met de een-op-een Content Kompas Sessie die ik aanbied voor een website traject.
Het verschil is dat we tijdens een Content Kompas Sessie diep ingaan op de opbouw van pagina’s op je website, dit doen we tijdens de workshop Eerste Klas Klantreis niet.
In de workshop duiken we heel diep in je klantreis en bekijken we welke systemen je hebt staan en hoe we het slimmer en efficiënter kunnen inrichten, dit is weer geen onderdeel van de Content Kompas Sessie.
Ik twijfel nog
Ik help je natuurlijk graag. Is er iets niet duidelijk of heb je een vraag? Stuur me een berichtje via info@liesjedigital.nl, denk ik met je mee.