Help, keuzestress!

Ooit weleens in een Italiaanse ijswinkel geweest met 100 smaken waar je uit kan kiezen?

Naast het aantal smaken mag je ook kiezen uit een hoorntje (wel 3 soorten) of een bakkie en een lekkere topping. Oh ja, hier opeten of meenemen?

Karamel, chocolade of kitkatsaus?

Zoveel keuzes dat je in paniek uitbrult: DOE MIJ MAAR EEN BAKKIE VANILLE terwijl je ondertussen eigenlijk twijfelt of je nog wel een ijsje wilt.

De ijsverkoper vraagt vervolgens hoeveel bolletjes vanille je wilt waarna je radeloos de ijswinkel uit stormt.

Zonder ijsje.

Herkenbaar?

Er is zoveel keuzestress...

Mensen krijgen niet alleen keuzestress in de Italiaans ijswinkel. Ook voor je website is een overvloed aan keuzes funest.

Je kent ze vast wel (of je bent er schuldig aan 😛) : sales pagina’s waarin eerst aan je wordt gevraagd of je contact wilt opnemen.

Maar eh, misschien wil je ook wel de inspiratiebrief ontvangen en great news: er is binnenkort een Masterclass.

Oh ja, heb je de laatste blog al gelezen? Ook te beluisteren in Podcast vorm.

Er splasht een pop-up in het scherm: het gratis E-book wil je ook niet missen, rete waardevolle content allemaal.

Enneh, pssst, plan anders effe een vrijblijvende kennismaking in! .

Keep it simple

Super tof dat je dit allemaal aanbiedt, maar jouw storm aan Call to Actions jaagt je website bezoeker naar de concurrent.

Een ijzersterke sales pagina heeft één Call to Action waar je de hele pagina omheen bouwt. Al die andere shizzle geef je maar een ander plekje op je website.

Zet jouw website bezoeker niet voor een onmogelijke keuze waardoor zij in een opwelling de ‘vanille’ optie kiezen of nog gekker: wegklikken en aankloppen bij een ander.

Heb je wat geleerd? Vind je het leuk? Of word je er blij van?

Deel deze blog op je Socials. Of vertel me wat je ervan vindt: info@liesjedigital.nl. Liever via de DM op Instagram? Plan anders een vrijblijvende kennismaking in. Schrijf je nu in voor mijn suffe nieuwsbrief!

Dit vind je misschien ook leuk

Op vakantie? Zo maak je jouw website vakantieklaar

Stel je eens voor dat je laptop het begeeft of verdwijnt: ben jij alles kwijt, of heb je alles veilig opgeslagen?

Meer lezen
Wat is het nut van een FAQ op je website?

Een FAQ is een van de meest onderschatte secties op websites. Weten hoe je jouw FAQ slim inzet? Check this out!

Meer lezen
Op vakantie? Zo maak je jouw website vakantieklaar

Geen klanten mislopen als je ligt te bakken op het strand? Met deze handige tips maak je jouw website klaar voor je vakantie!

Meer lezen