Veelgestelde vraag: wat is het nut van een FAQ op je website?
FAQ is een afkorting voor frequently asked questions. In je FAQ sectie beantwoord je veelgestelde vragen van je website bezoeker, met informatie die je nog niet hebt gedeeld op je sales pagina. De FAQ is een van de meest onderschatte secties op websites, en wordt regelmatig achterwege gelaten of vol geknald met suffe vragen. Een gemiste kans als je het mij vraagt.
FAQ op je website: Onderschat het niet!
Een FAQ plaatst je (in bijna alle gevallen) onderaan je sales pagina en is je laatste kans om alle ‘ja maar’ weg te nemen bij je website bezoeker.
Een website bezoeker die jouw FAQ leest is warm voor je aanbod. Gloeiend heet zelfs. Zij staan op het punt om contact met je op te nemen. En hebben nét dat laatste duwtje nodig. Of een hele specifieke brandende vraag waar jij alvast het antwoord op kan geven.
Wellicht heeft je website bezoeker een vraag die je nog niet beantwoordt in je FAQ. Ook daar heb ik een leuke oplossing voor. Lees je mee?
FAQ op je website: Zó doe je het
Zet je FAQ op je website slim in, met als doel je website bezoeker echt te helpen. Dit doe je door:
- 3-10 euke en/of informatieve vragen te bedenken en open en transparant antwoord te geven
- Een leuke intro te schrijven voor je FAQ
- Je FAQ afsluiten met een Call to Action
Let’s break this down…
FAQ op je website: bedenk vragen (en geef goede antwoorden)
Verplaatst je in je website bezoeker: waar hebben zij vragen over? Waarom twijfelen ze nog? Hoe kan je ze een goed en vertrouwd gevoel geven, zodat zij contact met je op gaan nemen? Durf out of the box te denken!
Voorbeelden van goede vragen in je FAQ:
- Waarom vragen anderen meer (of minder) dan jij?
- Wanneer verdien ik mijn investering terug?
- Kan het niet sneller?
- Hoe is je tarief opgebouwd?
- Ik twijfel nog.
Door open vragen en/of gedurfde stellingen in je FAQ te plaatsen schep je vertrouwen bij je website bezoeker. Je laat zien dat je transparant bent, en bereid bent om mee te denken.
FAQ op je website: Geef je FAQ een leuke intro
Het is zo jammer om je veelgestelde vragen in te leiden met: ‘Veelgestelde vragen’. Verzin iets leuks! Start je veelgestelde vragen bijvoorbeeld met: ‘Nog steeds hier? Dan heb je vast een vraag!
Of; Check hier veelgestelde vragen (die ik stiekem zelf heb bedacht). Voel je ‘m? Have fun with it!
FAQ op je website: Sluit af met een Call to Action
Last but not least: sluit je FAQ af met een Call to Action. Wellicht heeft je website bezoeker nog een rete-goeie vraag voor je, die je nog niet beantwoordt op je website. Geef ze de kans om die aan je te stellen! Sluit de FAQ op je website daarom af met een zin als: Staat jouw vraag hier niet tussen? Stuur mij een bericht op…
FAQ op je website: Geen inspiratie?
Bied jij een kakelvers dienst of product aan waar nog geen vragen over zijn gesteld, en heb je geen inspiratie? Laat je inspireren door anderen! Je kan bijvoorbeeld je sales pagina aan iemand in jouw doelgroep laten zien en checken of zij nog ergens vragen of twijfels over hebben. Of zoeken in Google op jouw product of dienst, en kijken waar de eerste zoekwoorden op vallen. Zo krijg je een idee waar vaak naar wordt gezocht, en waar vragen of twijfels over zijn.

Lies(je)
Met Liesje Digital help ik ondernemers met het bouwen en ontwerpen van toffe maatwerk websites. Benieuwd hoe ik je kan helpen? Bekijk de mogelijkheden voor een one-page of all-in WordPress website!
Meer lezen?

Mijn allergrootste website geheim: een goede website trekt de juiste klanten aan, maar schrikt website bezoekers ook af!

De markt is overspoeld met kundige en creatieve webdesigners en jij ziet door de bomen het bos niet meer. Hoe kies je de juiste webdesigner?

Geen klanten mislopen als je ligt te bakken op het strand? Met deze handige tips maak je jouw website klaar voor je vakantie!